Sydney! Eindelijk!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu Sydney! Eindelijk!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu

Sydney! Eindelijk!!

Blijf op de hoogte en volg Eric

03 Februari 2015 | Australië, Sydney

Monday 15 december 2014

Eindelijk aangekomen in Australië!!
Nadat we de bagage hebben gehaald zijn we met de trein naar Sydney Central Station vertrokken. Ons hostel lag er meteen naast. We hadden een 4persoons kamer die we de 1e nacht deelden met 2 jongens.
Na gedoucht te hebben zijn we een stuk gaan lopen om alvast te kijken waar we met NYE het vuurwerk wilden gaan zien. Darling Harbour, of een lookout naast de Harbour Bridge. Die laatste genoot op dat moment onze voorkeur i.v.m. het mooit uizicht op zowel de The Harbour Bridge als het Opera House. Hierna hebben we gegeten in The Harbour met uitzicht op de Ferries. Ook hebben we een toast gedaan op mijn diplomeren! Jeeeejjj!!! Met een heerlijke non-alcoholische Raspberry Mojito. En toen de heerlijke Fish & Chips, erg lekker ondanks dat we bij een Italiaan zaten (bleek later :P). Na het eten zijn we terug gegaan naar het hostel voor eindelijk een fijn bed en geode nachtrust, na 2 reisdagen.

Tuesday 16 december 2014

Vandaag ontbijt gehaald bij een Chinese supermarkt, echter was hier geen stukje brood te vinden. Later bij een gewone supermarkt toch ontbijt gevonden.
Hierna zijn we op een Hop-On-Hop-Off bus gestapt op zo een stuk van de toeristische dingen van Sydney te zien. We zijn uitgestapt bij de Botanic Gardens en hebben een wandeling gemaakt naar het uitzichtpunt wat onze 3e optie zou zijn voor NYE. Echter werden we zowat weggeblazen door de wind. Hierna zijn we op de andere Hop-On-Hop-Off bus gestapt welke ons East Sydney en Bondi Beach zou laten zien. Hier even rondgelopen om daarna weer terug te gaan naar het hostel om te eten. We hebben deze dag niet op Bondi Beach op het strand gezeten omdat de wind nog steeds best heftig was en we werden gezandstraald:(
Na het eten hebben we nog een drankje gedaan in Darling Harbour.