En de treinreis gaat verder - Reisverslag uit Kalgoorlie, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu En de treinreis gaat verder - Reisverslag uit Kalgoorlie, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu

En de treinreis gaat verder

Blijf op de hoogte en volg Eric

08 Februari 2015 | Australië, Kalgoorlie

Friday 19 december 2014

Omstreeks 11.00AM kwamen we aan in een uitgestorven dorpje in the middel of nowhere. Er bleken zo'n 10 mensen te worden en dan nog voornamelijk locomotisten/machinisten van de Indian Pacific die elkaar afwisselden en dan daar bleven voor een aantal dagen, totdat de volgende trein kwam. Het plaatsje heette Cook en we bleven er zo'n 30 minuten, waarna we onze reis vervolgden.
In de trein speelden we nog een potje kaarten met een medereiziger uit Polen en kregen we wat informatie van sommige reizigers die uit Australië zelf kwamen.
Om ongeveer 7.15PM kwamen we aan in Kalgoorlie, hier hadden we 2,5 uur de tijd. Doordat het al donker was viel er niet veel te zien, dus zijn we maar ergens gaan eten samen met wat andere backpackers uit de trein: 1 Nederlander die de afgelopen 3 maanden op een farm had gewerkt, een meisje uit Zwitserland die voor 3 maanden aan het reizen is door Aussie, een Spaans meisje en de man uit Polen. Hier heb ik echt de lekkerste Fish & Chips van Australië gegeten, wat best bijzonder is aangezien het plaatsje zowat in het midden van Australië ligt.
In Kalgoorlie was het 'pretty warm', zo'n 34°C en dat nog om 9.00PM!
Na het eten zijn we weer terug gegaan naar de trein om aan het laatste deel van de treinreis te beginnen.

Saturday 20 december 2014

Eindelijk het laatste stukje met de trein. Na zoveel dagen wordt je echt gek! Ook heb ik 'fijne' opgezwollen voeten, echt niet normaal. Maar dan, met een kleine 20 minuten vertraging, eindelijk in de loop van de ochtend aangekomen in Perth.
Nadat we de spullen hadden opgeborgen in de kamer in het hostel, en na gedoucht te hebben, zijn we Perth ingegaan. Eerst naar Kings Park alwaar we een mooi uitzicht hadden op de skyline van Perth. Toen zijn we verder het park doorgelopen waarna we bij de supermarkt onze lunch gingen halen. Toen hebben we de bus gepakt naar Cottesloe, een strandplaatsje 25 minuten ten westen van Perth. Daar hebben we onze eerste duik in de zee bij Australië genomen. We zijn hierna echter snel verder gelopen aangezien er veel wind stond waardoor we werden gezandstraald.
In Cottesloe heb ik ook mijn eigen straat gevonden: Eric Street! Echt zo grappig!! :D :D
Na nog een stukje te hebben gelopen zijn we met de bus terug gegaan naar het hostel. Toen we terug waren bij het hostel en ik het linnengoed ging halen bij de receptie kwam ik geheel toevallig de Nederlandse jongen uit de trein tegen. Hij was ook ingecheckt in het hostel voor een paar dagen. Later nog een tijd met hem staan praten, voornamelijk over zijn werk op een Aussie farm. Leuke jongen die Bas, maar hetero dus meer dan aardig kletsen zat er niet in hahaha :P.
We hebben 's avonds buiten nog wat gedronken met Bas en een andere jongen en hierna zijn we nog ongeveer een uurtje wezen dansen in een café in de wijk Northbridge.