Nielsen Park, Nurses walk en de Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu Nielsen Park, Nurses walk en de Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu

Nielsen Park, Nurses walk en de Blue Mountains

Blijf op de hoogte en volg Eric

26 Februari 2015 | Australië, Katoomba

Monday 29 december 2014

Vandaag zijn we aan het einde van de ochtend met de ferry vanaf Circular Quay naar Whatsons Bay gegaan, en vanaf hier met de bus naar Nielsen Park. Ik m’n eigen straat (in Cottesloe, Perth) en Ingeborg haar eigen park! :D
Na gepicknickt te hebben in het Nielsen Park hebben we een flink stuk terug moeten lopen richting Whatsons Bay, aangezien de bus niet kwam opdagen. Vanaf Whatsons Bay zijn we met de bus naar Bondi Beach gegaan. Hier was het giga druk, zoals op tv ook vaak te zien is, aangezien het echt super mooi weer was. Vanaf hier hebben we de ‘Bondi to Coogee Beack Coastal Walk’ gelopen. Een 1,5 uur durende wandeling over en langs de rotsen. Tevens kom je langs een aantal andere strandjes van Sydney. Erg mooi om de natuur zo te zien. En net als op het terras onderweg heerlijk mensen kijken, haha. Als afsluiting van de walk hebben we nog een lekkere duik in zee genomen. Vanaf Coogee hebben we de bus terug naar het hotel genomen en daar lekker wraps gegeten. Toen zijn we ’s avonds nog cocktails gaan drinken bij cocktailbar Hinky Dinks in King’s Cross. Vooral de Hinky Fizz is daar erg lekker!

Tuesday 30 december 2014

Vandaag zijn we ’s ochtends op weg gegaan naar de Blue Mountains. Een National Park zo’n 2,5 tot 3 uur met de trein vanaf Sydney Central. Hier hebben we de hele middag rond gewandeld wat best pittig was. Veel steile trappen af en op en veel door de bossen gelopen op rotsstenen paden. Dit hadden we van tevoren niet gedacht, dat dit best pittig zou zijn en dat we onze voeten zo goed zouden voelen. In het plaatste Katoomba (gelegen naast het National Park) nog even boodschappen gedaan en toen terug naar het stationnetje voor de lange terugreis. We hadden eerst eigenlijk nog het plan om deze avond uit te gaan in Oxford Street, maar dit idee hebben we toch maar even verplaatst naar 1 januari. Uiteindelijk waren we tegen 8:00PM weer in het hotel. Na wat makkelijks te hebben gegeten (brood + fruit), te hebben gedoucht en nog even te hebben gezeten zijn we maar ons bedje ingedoken. Want morgen is het NYE!!