New Years Eve! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu New Years Eve! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu

New Years Eve!

Blijf op de hoogte en volg Eric

27 Februari 2015 | Australië, Sydney

Wednesday 31 december 2014

Vandaag NYE! Dus vroeg op om een mooi plekje voor het vuurwerk te vinden. Om 8:45AM zijn we aangekomen bij het vantage point waar we wilde kijken en hadden we een mooi plekje gevonden, vrijwel vooraan. En nu is het lange wachten begonnen. We zitten in elk geval wel op een mooie plek, namelijk op Campbells Cove. Dat is gelegen tussen de Harbour Bridge en het Opera House. Met een goed uitzicht op de harbour. Voor de dag hadden we een koeltas met eten en drinken meegenomen en een laken vanuit het hotel om op te zitten. Echt een dagje picknicken zo:P. Maar wat een lange, en vooral, warme dag! De zon brandde zeer vel en we hadden helaas niks van een paraplu of parasol mee. En er was vrijwel geen schaduw. Dus vandaag ook flink verbrand: armen, kuitbenen, onderbenen, knieën én natuurlijk mijn neus (die verbrand minstens 1x per vakantie :P).
Maar het wachten werd wel beloond. Om 9:00PM al een vuurwerkshow zodat de (kleine) kinderen ook vuurwerk konen zien, maar toch nog op tijd naar bed konden. Ook waren er 2 vliegshows met stuntvliegtuigjes. Tijdens het wachten zijn we ook nog aan de praat geraakt met een Duits meisje en een stel uit Melbourne. Van hen hebben we ook nog wat tips gekregen om naartoe te gaan in Melbourne, dat was wel leuk.
En toen was het eindelijk middernacht. Aftellen en toen een mooi scala aan vuurwerk, zo’n 12 minuten durend. Echt heel mooi, het wachten werd echt beloond! Toen het vuurwerk erop zat zijn we langzaamaan de meute gaan volgen richting George Street, richting de bussen om terug te gaan naar het hotel. En wat een mensenmassa op straat, niet te filmen gewoon. Amsterdam is al druk met oud & nieuw, maar hier in Sydney zijn er echt héél veel mensen! Uiteindelijk waren we rond 1:15AM terug in het hotel, dus best op tijd. Dat viel nog mee, aangezien we dachten dat het veel langer zou duren. Leuk zo’n dag, erg vermoeiend. Maar mocht het zo zijn dat ik nog eens in Sydney ben met NYE dan ga ik niet meer zo’n hele dag wachten voor het vuurwerk, haha.

Thursday 1 january 2015

En het is 2015!!! Happy NewYear!! :D :D :D
Vandaag een beetje uitgeslapen aangezien ik best moe was na het dagje zitten gister. We hadden voor vandaag een beach dagje staan om lekker chill 1 januari door te brengen, maar vanwege het verbrand zijn hebben we ervoor gekozen om maar niet op het strand te gaan liggen. We zijn wel gewoon naar Manly Beach gegaan en hebben daar een gedeelte van de Manly Beach Walk gedaan (gelukkig met schaduwstukken). Ingeborg heeft daar ook nog een snelle duik in zee genomen. Ik ben niet het strand opgegaan omdat ik echt zo min mogelijk in de zon wilde. Ook hebben we bij Ben & Jerry’s een ijsje gehaald, voor mij zelfs een gratis ijsje aangezien het meisje daar ons niet helemaal snapte. We hadden één kortingsvoucher voor 2 personen (2 bollen ijs voor de prijs van 1). Dus Ingeborg had al betaald en ik bestelde later, maar het meisje dacht te begrijpen dat er voor mij ook als betaald was. Dus een gratis ijsje, haha.
Hierna zijn we met de ferry teruggegaan naar de stad en hebben ons in het hotel opgefrist en omgekleed. We zijn hierna terug gegaan naar de harbour waar we bij een leuk restaurantje, Buckley’s, hebben gegeten. Weer lekker fish & chips. Erg lekker, maar niet zo lekker als in Kalgoorlie, die is tot nu toe echt het lekkerste geweest. Na het eten zijn we naar Oxford Street gegaan en hebben we nog een drankje gedaan in gaykroeg. Helaas werd er niet echt gedanst, maarja.