Sydney - Brisbane - Hervey Bay - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu Sydney - Brisbane - Hervey Bay - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu

Sydney - Brisbane - Hervey Bay

Blijf op de hoogte en volg Eric

28 Februari 2015 | Australië, Brisbane

Friday 2 january 2015

Vandaag redelijk bijtijds opgestaan en naar de travelorganisatie gegaan waar we de tours en de auto hadden geboekt. Hier kan je namelijk gebruikmaken van gratis internet en dit hadden we nodig om de route voor de oostkust, voor de komende dagen, uit te stippelen. Aldaar hebben we ook de tour naar Fraser Island veranderd van datum aangezien dit beter uitkwam met het reizen. En dat was maar goed ook, dat we dit aanpaste, want het bleek dat de boeking van de tour verkeerd was gegaan. Het stond namelijk op een hele verkeerde datum geboekt.
Nadat we de route hadden gepland zijn we naar het Opera House gegaan voor een uur durende tour. Erg leuk om dit van binnen te zien en de historie achter dit waanzinnige pand mee te krijgen :D. Ik ben erg blij dat ik dit toch hebt geboekt, anders had ik hier achteraf zeker spijt van gekregen.
Vanuit het Opera House zijn we naar Chinatown gelopen en hebben we daar nog even rondgewandeld. Ook zijn we naar Paddy’s Market geweest. Een overdekte markt aan de rand van Chinatown. Hier ook een aantal souvenirs gekocht. Hierna zijn we langzaamaan terug gegaan naar het hotel. Hier hebben we alvast de tassen ingepakt en vroeg naar bed gegaan, aangezien de taxi ons morgen al vroeg op komt halen om naar het vliegveld te gaan.

Saturday 3 january 2015

En wat ging de wekker vroeg vandaag, pffff. Moest ook wel want de taxi zou om 4:30AM op de stoep staan. Maar er zullen eens dingen goed gaan zeg, want ‘natuurlijk’ kwam de taxi niet opdagen. Uiteindelijk om 4:42AM gebeld en toen werd er gezegd dat er geprobeerd was te bellen met de receptie van het hotel maar die was niet bereikbaar en dus was de taxi vetrokken. Bullshit, want we stonden al voor de afgesproken tijd op de juiste plek te wachten. Uiteindelijk kwam er een andere taxi en hebben we het vliegtuig nog kunnen halen. De vlucht was van Sydney naar Brisbane met Jetstar (Airbus A380, 3-3 zitter). Deze vlucht hadden we in Sydney extra geboekt aangezien de vrouw van de travelorganisatie dit aanbevolen had. We wilden namelijk eerst vandaag met de auto van Sydney naar Brisbane rijden, maar die vrouw vertelde ons dat dat nooit ging lukken in 1 dag. Als we gingen vliegen (is ongeveer 1,5 uur), en dan de vroeg mogelijke vlucht, dan zouden we vanaf Brisbane kunnen starten met rijden wat aanzienlijk zou schelen. Ook aangezien we nog een forse reis voor de boeg hadden.
Dus zijn we gevlogen naar Brisbane en hebben we daar de auto opgehaald. En toen maar gaan rijden. Eerst naar Byron Bay (dus naar het zuiden) om even rond te kijken en toen weer in noordelijke richting gegaan op weg naar Hervey bay. Daar moeten we morgenochtend zijn om opgehaald te worden voor de daytour naar Fraser Island. Uiteindelijk rond 7:15PM aangekomen na een spannende reis. Het laatste stuk van de rit was het namelijk donker geworden en de straten waren niet of nauwelijks verlicht. Daarbij hadden de koplampen van de auto ook nog vrij zwak licht vond ik. Dus dat was een helse laatste stuk, laten we t daar maar bij houden. Maar uiteindelijk aangekomen in Hervey Bay en gelijk een camping opgereden waar we de nacht mochten doorbrengen. We zouden gewoon in de auto slapen en dat was geen probleem. Dus wij douchen en ons instaleren in de auto voor de nacht. Morgen opnieuw vroeg beginnen.