Laatste stuk van de Eastcoast - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu Laatste stuk van de Eastcoast - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu

Laatste stuk van de Eastcoast

Blijf op de hoogte en volg Eric

03 Maart 2015 | Australië, Airlie Beach

Monday 5 january 2015

Vandaag fris en fruitig opgestaan. En vroeg opgestaan, aangezien we een reis voor de boeg hadden van ongeveer 10,5 uur. Dus we zijn zo rond 6:30AM vetrokken, om zo rond 5:15PM aan te komen in Airlie beach. Ik moet zeggen dat ik de hele dag in de auto erger verwacht had, maar het viel heel erg mee. We zijn af en toe gestopt voor een plas-, tank- of benenstrekpauze, of een wissel van bestuurder. En dat ging prima. Nadat we in het hostel ingecheckt waren hebben we boodschappen gedaan en gegeten. Hierna zijn we nog even het stadje ingelopen en bij een free wifispot alvast het hostel voor morgen geboekt.

Tuesday 6 january 2015

Vandaag maar om 8:30AM vertrokken. We hoefden vandaag iets minder lang te rijden, maar 6 uurtjes.
Na het ontbijt en de lunch te hebben gekocht zijn we op weg gegaan naar Mission Beach, onze volgende bestemming. Maar wat een sombere dag, alleen maar regen onderweg. Regen, regen en nog eens regen. En niet zo’n beetje ook, het kwam met bakken uit de lucht. Gelukkig zaten we droog in de auto, maar toch een somber gezicht. Ook toen we eenmaal waren ingecheckt in het hostel bleef het doorregenen. Dus in Mission Beach niet echt veel gezien.

Wednesday 7 january 2015

Vandaag de laatste dag met de auto. Van Mission Beach naar Cairns. Om 8:30AM zijn we vetrokken en om 10:30AM zijn we aangekomen in Cairns. Eerst maar ingecheckt in het hostel en de spullen naar de kamer gebracht, en toen naar de car rental om de auto terug te brengen. En het is echt regenseizoen hier in Cairns, wat inhoudt dat het vrijwel elk moment van de dag zal regenen of in elk geval licht regenen. Dus zijn we na het wegbrengen van de auto naar het shopping centre gegaan. Veel leuke kleding, maar wat een hopeloze maten (voor mij dan), maat S kan ik alsnog met z’n 2-en in zo breed is het :P. Na het shopping centre terug gegaan naar het hostel en nog een beetje op de kamer aangerommeld. Om zo rond 5:30PM terug naar het centrum te gaan om bij de Irish pub J.P. O’Briens te eten. We hadden namelijk vanuit het hostel een kortingsvoucher voor deze pub gekregen, een meal voor $7,- inclusief een gratis drankje. Het eten was wel goed maar kan beter, maar wat wil je ook voor $ 7,- :P. Uiteindelijk om 9PM terug in het hostel en de tassen alvast klaar maken voor morgen, dan eindelijk snorkelen/duiken!! :D