Rainforest tour - Reisverslag uit Cairns, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu Rainforest tour - Reisverslag uit Cairns, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu

Rainforest tour

Blijf op de hoogte en volg Eric

06 Maart 2015 | Australië, Cairns

Saturday 10 january 2015

Vandaag een beetje relaxdagje gehouden. Zo rond 10:30AM naar het citycentre gelopen en daar even rondgelopen. Winkel kijken en op de markt rondgelopen. Hierna zijn we naar het shoppingcenter gegaan om nog beetje rond te kijken en dingen voor thuis te kopen. Bij het begin van het shoppingcenter zijn Ingeborg en ik uit elkaar gegaan aangezien we ook andere winkels wilden zien en ik eerst wilde lunchen. Hier een super lekker broodje chickenschnitzel gegeten. Ongeveer om 4:00AM was ik weer terug in het hostel, na een bloody hotte wandeling vanaf het citycentre. Vandaag echt een warme dag met een super hoge luchtvochtigheid, de straaltjes liepen over m’n rug, haha.
Na gedoucht te hebben, nog een tijdje in de hostellounge zitten lezen. En hierna gegeten. Het hostel serveert elke dag een $3,- menu. Vandaag pasta, wat goed smaakte. Verder een rustige avond gehad en niet veel gedaan.

Sunday 11 january 2015

Vandaag stond de tour door de Rainforest gepland. De Rainforest eco adventure tour: on the Wallaby. Dus wij stonden om 7:15AM paraat voor het hostel. En eindelijk, meer dan een uur en 3 telefoontjes later, warden we opgepikt door een busje wat al eerder was gekomen. Toen werden 2 andere Nederlanders opgepikt en vertelde de chauffeur dat er maar 2 passagiers bij dit hostel zouden worden opgehaald. Dus we kunnen al wel stellen dat de logistiek/organisatie van dit tourbedrijf niet geheel op rolletjes loopt (om het maar even netjes te zeggen), maar we gingen uiteindelijk dus op pad. De gids Laurence maakte het wachten van deze morgen aardig goed door veel te vertellen, met humor. Ook had hij in ongeveer 20 minuten de namen van iedereen in de bus uit z’n hoofd geleerd.
Als 1e maakte we een toilet + snackstop bij een benzinepomp om daarna door te gaan naar onze 1e echte stop: de Cathedral Fig Tree. Een immense boon waar allemaal andere bomen omheen cirkelden en aan vast zaten. Echt heel indrukwekkend om te zien. Na deze stop gingen we door naar 2 lakes. De 1e om even 10 minuten te stoppen om wat rond te kijken in de natuur. En de 2e , Lake Eacham, stopten we 2 uur. Hier hadden we de lunch en konden we een walk om het meer doen van ongeveer een uur. Dit hebben we ook gedaan, was erg mooi. Mooie ongerepte natuur. En ook nog een lizzard, gekko’s en een bushturkey gezien. Ook was hier de mogelijkheid om nog even te zwemmen, maar vanwege de nog korte tijd die we hadden heb ik dit niet gedaan.
Hierna zijn we doorgereden naar de volgende stop, de Milla Milla Waterfalls. Deze is bekend omdat hier een aantal shampoo reclames zijn opgenomen. Jammer genoeg was de waterstand bij deze waterval niet op z’n hoogst, maar ondanks dat toch nog even gezwommen. Na deze zwem door naar de laatste zwemstop, een andere waterval (waar ik de naam even niet meer weet), Hier nog lekker gezwommen en foto’s gemaakt. Niet super lang, want op een gegeven moment stond ik te klappertanden van het koude water. Dus snel afgedroogd en de bus in en op naar de laatste stop om een Pelatypus (een soort kruising van een bever en een vogelbekdier) te spotten. Na lang wachten en ondertussen thee/koffie te hebben gedronken eentje gezien, waarna we weer terugreden naar Cairns. Meer dan een uur later dan de oorspronkelijke tijd waren we terug, dus dat deed mooi recht aan het uur wachten van vanmorgen :P