Arrived in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu Arrived in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu

Arrived in Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Eric

08 Maart 2015 | Australië, Melbourne

Monday 12 january 2015

En vandaag verlaten we Cairns om door te vliegen naar Melbourne. Om 10:00AM werden we opgehaald door de airport shuttle en naar het vliegveld gebracht. De laatste Domestic flight van deze vakantie: Cairns – Melbourne met Quantas Airways (Boeing 737-800, 3-3 zitter).
Na een vlucht van ca. 3,5 uur kwamen we dan aan in Melbourne. Helaas merkten we dat het hostel niet echt in het centrum lag, want toen we aan tramcontroleurs vroegen hoelang het lopen was werd er gezegd meet dan 45 minuten. Dus vanaf het centrum maar de tram gepakt. Het ov is hier alleen wel megaduur. Uiteindelijk erg laat in het hostel aangekomen en na de spullen een beetje te hebben weggelegd hebben we de tram terug naar het centrum genomen en zijn we uitgestapt bij het Crown Casino. Dit is een groot complex aan de rivier met casino, nightclubs, cinema, winkels, restaurants en cafés. Eerst wat gegeten bij de Merry Wheel, een burgerbar. In 2012 en 2013 uitgeroepen de lekkerste burger van Melbourne te hebben, echter ging dat volgens mij niet over de burger die ik had genomen. Wel prima burger hoor, maar echt veel vet en mosterd. Na het eten zijn we door het Crown Imperium gelopen en uiteindelijk maar doorgelopen de stad in, op zoek naar een club om te dansen. Iemand in het hostel hand namelijk gezegd dat de clubs elke dag van de week open waren, maar dat bleek dus helemaal niet zo te zijn. Alle clubs zijn op maandag gewoon dicht. Dus maar een drankje gedaan in een loungebar en terug naar het hostel gegaan.

Tuesday 13 january 2015

Toen we wakker werden zager we het al door het raam, een troosteloze dag. Regen, regen en nog eens regen. Na het ontbijt zijn we toch maar de regen in gegaan om door St. Kilda te lopen, de wijk waar het hostel lag. Het strand ook nog gezien. Helaas dus zeiknat geworden van de regen. Na in het hostel ons omgekleed te hebben zijn we met de tram naar het centrum gegaan. We zijn toen als eerste naar de Queen Victoria Market gegaan. Een markt met van alles en nog wat, van vis tot kleding. Wel leuk om overheen te lopen, maar niks gekocht. Hierna zijn we doorgegaan naar Federation Square. Een bekend plein in het centrum van Melbourne. Hier zijn we maar een tentje binnengelopen voor een kop thee en wat eten, aangezien het bleef gieten. Hier heb ik Nachos genomen en later nog een chocoladecake, erg lekker en erg vullend. En lekker aan de thee om op te warmen. Uiteindelijk best lang hier gezeten, ik denk zeker 2 uur, gezellig kletsend met Ingeborg. Toen we weggingen was de regen gelukkig al wat minder geworden en zijn we een stukje gaan lopen door de stad. Ook gelijk maar even een paar boodschappen gedaan bij een supermarkt onderweg. Toen het opnieuw begon te regenen hebben we de tram maar gepakt terug naar het hostel.