En de reis is begonnen.... jeeeej!!!! :D - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Eric Berg - WaarBenJij.nu En de reis is begonnen.... jeeeej!!!! :D - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Eric Berg - WaarBenJij.nu

En de reis is begonnen.... jeeeej!!!! :D

Blijf op de hoogte en volg Eric

02 Februari 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Saturday 13 december 2014

En we zijn vertrokken vanuit Amsterdam voor een lange vlucht naar Hong Kong. Met wat vertraging vertrokken, echter toch nog eerder dan de verwachte aankomsttijd geland. Prima vlucht gehad. Aardig personeel aan boord en een eigen tv met zeer uitgebreid aanbod van films, series, muziek, etc. Zeer groot vliegtuig ook en ff een blik geworden op de Business Class, dat ziet er chill uit zeg!

Sunday 14 december 2014

Nadat we geland waren kwamen we erachter dat we de ingecheckte bagage pas in Sydney terugkregen. Dat is erg fijn, scheelt namelijk weer sjouwen, een locker zoeken en huren. En gelukkig had ik toch niks nodig uit m'n backpack, in tegenstelling tot Ingeborg helaas.
Toen zijn we door de immigration gegaan, aangezien we Hong Kong voor een dag zouden gaan verkennen. Helaas geen stempel in m'n paspoort gekregen, alleen maar een stom klein papiertje als validatie (dit alsnog in m'n paspoort geplakt haha :P). Het hebben bezocht van in elk geval 1 Aziatisch land kan ik ook weer van m'n lijstje afstrepen.
Na de immigration hebben we de metro (MTR) gepakt naar het centrum van Hong Kong. En in het centrum aangekomen zijn we de stad gaan verkennen. Allemaal zeer steile weggetjes met winkeltjes. Wat ook opviel was de grote aanwezigheid van winkels van grote merken. Louis Vuitton, Emporio Armani, Georgio Armani, Gucci, Tommy Hilfiger, e.v.a.
Nadat we een stuk bergopwaarts de stad in zijn gelopen zijn we afgedaald naar de haven. Aldaar in een reuzenrad gegaan om een beetje overzicht van de stad te krijgen, echter door de vele hoge gebouwen is dit niet echt gelukt. Hierna wat lopen kaarten bij de haven. In het reuzenrad hadden we van een vrouw gehoord dat het erg leuk was om naar 'the mountain' te gaan, zodat je over de stad kon kijken. Dus wij opzoek naar het trammetje dat daar naartoe ging, maar die hebben we niet gevonden. We werden van hot naar her gestuurd, elke keer dat we het aan mensen vroegen, en zo hebben we dus de grote shoppingmall 4x rondgelopen. En op een gegeven moment waren we het zat dus zijn we maar gestopt met zoeken. Alsnog hadden we een aantal uren vol te maken, en aangezien we moe waren en zere voeten hadden zijn we uiteindelijk naar de bioscoop gegaan. Nu heb ik de film The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 dus toch nog in de bioscoop gezien:P :D. Wel het eerste kwartier gemist, ik was ff in slaap gesukkeld wat me anders nooit gebeurd in de bios, maar dat hindert niet. Uiteindelijk na de bioscoop zijn we terug gegaan naar het vliegveld alweer nog een paar uur moesten wachten op onze vlucht naar Sydney.

• 11 Februari 2015 - 11:31

Kimberley:

onze wereldreiziger..... en in slaap vallen in de bios in Hong Kong,... tjonge ;)