Laatste dag in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu Laatste dag in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Eric

19 Maart 2015 | Australië, Melbourne

Thursday 15 january 2015

Laatste dagje hier in Melbourne. Na uitgecheckt te zijn in het hostel zijn naar Southern Cross Station gegaan om onze spullen in een locker te doen zodat we daar niet de hele dag mee hoeven te sjouwen. Daarna zijn we de stad in gegaan. Beetje winkels gekeken en beetje rondgelopen door de stad. Ook zijn we in een winkelcentrum geweest waar een hele leuke soort van bakkerij zat. Je kon daar allerlei verschillende kleine soorten broodjes kopen. Zoete en hartige, gevuld met groente of fruit. Daar heb ik dan ook wat voor de lunch gehaald. Erg lekker!! En uiteindelijk hebben we ’s avonds bij een Italiaan, Pizzeria 39, gegeten.
Na het avondeten zijn we langzaam aan terug gelopen naar Southern Cross Station gegaan om onze spullen te halen en naar de Greyhound te gaan. De Greyhound is een busmaatschappij die busreizen verzorgd tussen verschillende plaatsten in Australië, non-stop of met meerdere tussenstops, voor een redelijke prijs. Hier trekken veel backpackers en jongeren mee door Australië. Wij namen vandaag de nacht-Greyhound van Melbourne naar Sydney, met een tussenstop in Canberra. We vetrokken om 8:00PM en zouden dan de volgende morgen omstreeks 8:30AM aankomen op Syndey Central Station.
In de bus hebben Ingeborg en ik nog geprobeerd te kaarten, maar we kwamen er al snel achter dat dit niet echt ging. De bus schommelde daar teveel voor, en maakte ook teveel bochten.

Friday 16 january 2015

In de Greyhound konden we een beetje slapen, maar niet echt heel goed. En na en tussenstop te hebben gemaakt ergens rond 3:00AM in Canberra, reden we door richting Sydney. Ik was uiteindelijk toch in slaap gevallen en ontwaakte in de vroege morgen. En tot mijn verbazing zag ik dat we vlakbij het vliegveld van Sydney reden. En dan niet op de snelweg die erlangs loopt, maar de wegen op het vliegveldterrein zelf. En wat bleek, er was dus ook een stop op het International Airport. Dus wij er snel uit, want dat scheelde ons aanzienlijk veel tijd en reizen. We hadden anders vanaf Sydney Central Station heel erg moeten haasten om naar het vliegveld te komen. Maar nu waren we er ruim op tijd, eigenlijk nog te vroeg om in te checken. Dus wij onze backpacks uit het laadruim van de bus laten halen en nog bijna mot gehad met die buschauffeuse. Blijkbaar zei ik iets niet helemaal aardig, wat ik dacht dat niet zo was ik wilde namelijk alleen maar uitleggen waarom wij niet wisten dat er hier gestopt zou worden, dus die vrouw begon ook kattig te doen. Maar uiteindelijk onze backpacks gekregen en toen maar ingecheckt op het vliegveld. Na het inchecken hebben we nog even gedoucht, wat ook wel lekker was na zo’n busrit. En toen maar even de dutyfree shops bekeken achter de douane, en nog wat souvenirs gekocht. En uiteindelijk vlogen we dan om 11:25AM, met Cathay Pacific, van Sydney naar Hong Kong. Daar kwamen we aan om 5:50PM. En toen weer wachten voor de volgende vlucht. Ingeborg ging ondertussen proberen een beetje slapen, en ik ging erg wat eten en beetje winkeltjes kijken. Ik wilde namelijk wakker blijven zodat ik in het vliegtuig makkelijker kon slapen, dan duurt de reis dan wat korter voor je gevoel:P. En toen om 0:25AM lokale tijd vertrok onze laatste vlucht van de vakantie: van Hong Kong naar Amsterdam, met Cathay Pacific.