Great Ocean Road!! - Reisverslag uit Princetown, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu Great Ocean Road!! - Reisverslag uit Princetown, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road!!

Blijf op de hoogte en volg Eric

08 Maart 2015 | Australië, Princetown

Wednesday 14 january 2015

Vandaag weer vroeg op voor alweer de laatste tour van de vakantie. Om 7:00AM werden we opgehaald voor de 1 day Great Ocean Road Tour van Wildlife Tours. Helaas hadden we het weer niet helemaal mee, erg bewolkt en af en toe regen. Na de andere mensen te hebben opgehaald zijn we Melbourne uitgereden en onze 1e stop was bij het strand van een klein plaatsje voor de Great Ocean Road. Daar hebben we een kop thee/koffie gedronken. Het was ook wel leuk om te zien dat er op dat moment surflessen werden gegeven aan een aantal kinderen. Na deze stop zijn we doorgereden naar een memorial plek bij het echte begin van de Great Ocean Road. Dit als eerbetoon en herdenking aan de soldaten uit wereldoorlog 1 die na de oorlog de Great Ocean Road hebben aangelegd. Dit als een soort therapie aangezien ze tijdens het bouwen verhalen en herinneringen konden delen met ‘lotgenoten’ én tegelijkertijd betaald werk hadden. De stop hierna was bij een camping waar Koala's in het wild waren te zien. Deze beestjes slapen zo'n 19-21 uur per dag, maar wel super leuk om te zien. Hierna zijn we doorgereden naar het plaatsje Apollo Beach alwaar we gingen lunchen. Wat wel heel mooi was om te zien is dat de Great Ocean Road echt direct langs de kust loopt. Dus tijdens het rijden hadden we steeds geweldig uitzicht. Na de lunch stond eigenlijk een walk door een stukje rainforest gepland, echter ging dit niet door vanwege het slechte weer Dus we zijn gelijk doorgereden naar de Twelve Apostels, de grootste bezienswaardigheid van de Great Ocean Road. En echt ontzettend mooi om te zien!!! Ik ben echt verliefd geworden op dit stukje natuur. Evenals op de uitzichten van de stop hierna bij de Loch ard Gorge (oftewel Shipwreck’s Cove) en The Razorback. Zo’n mooie kustlijn en rotspartijen!! Helaas regende het en stond er een aardige wind, maar mocht mijn pret niet drukken. Ik ben echt zo blij dat we deze tour nog hebben geboekt!! :D
Na deze mooie uitzichten was het weer tijd voor de rit terug naar Melbourne, zo’n 2,5 uur.
Waarna we uiteindelijk om 8:35PM weer terug waren bij het hostel.