En de lange treinreis is begonnen... - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu En de lange treinreis is begonnen... - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu

En de lange treinreis is begonnen...

Blijf op de hoogte en volg Eric

04 Februari 2015 | Australië, Adelaide

Wednesday 17 december

Nadat we zijn uitgecheckt uit het hostel en onze backpacks in een kluis hebben geladen zijn we nog even naar de supermarkt gegaan voor ontbijt. Ook hebben we ansichtkaartjes voor het thuisfront gekocht, zoals een echte toerist betaamd:P.
Iets voor 2.00PM hebben we onszelf + bagage ingecheckt voor de Indian Pacific op Sydney Central Station, waarna we omstreeks 3.00PM vertrokken. De stoelen in de trein zijn best comfortabel met veel beenruimte. Helaas geen voetensteun (voor de nacht), maar dat is maar zo. Na een flink aantal uren in de trein gingen uiteindelijk de lichten in de trein uit en hadden we een redelijke nachtrust.

Thursday 18 december

Om 6.00AM werden we gewekt en gingen de lichten in te trein weer aan. En om 6.30AM hadden we onze eerste 1e stop in het plaatsje Broken Hill. Een leuk stadje dat op het moment dat we er waren begon te ontwaken. We hadden een stop van 1,5 uur dus hebben we een beetje rondgewandeld en wat eten gehaald bij de plaatselijke supermarkt. Hierna reden we met de trein verder, om om 3.00PM aan te komen in Adelaide. Aldaar zijn we met een taxi naar het centrum gereden, aangezien het station van de Indian Pacific aan de rand van de stad lag.
Adelaide heeft een bruisend centrum waar je goed kan shoppen. Dit hebben we niet gedaan, al was de verleiding groot haha. We hebben hier wat avond gegeten en ik heb hier nog een boek gekocht om de lange tijd in de trein beter door te komen. Ook hebben we nog wat eten gekocht voor het ontbijt van morgenochtend en de lunch, aangezien we niet precies wisten wanneer onze volgende stop zou zijn. Hierna zijn we, met de taxi, teruggereden naar de trein. Het treinstel was ondertussen schoongemaakt en de stoelen waren de andere kant op gedraaid zodat we weer in voorwaartse beweging zaten.