Uluru en Kata Tjuta - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu Uluru en Kata Tjuta - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu

Uluru en Kata Tjuta

Blijf op de hoogte en volg Eric

17 Februari 2015 | Australië, Alice Springs

Tuesday 23 december 2014

Vandaag was het vroeg opstaan: 5.00AM, aangezien we om 6:00AM zouden worden opgehaald voor onze 4-daagse tour door de outback. De 4Day 4WD Uluru Red Centre Wallaby Dreaming Safari. Een hele mond vol:P.
We waren de eersten die werden opgehaald en nadat we alle anderen hadden opgehaald gingen we echt op pad. De groep bestaat ui 16 mensen + de gids genaamd Jowel. 6 Duiters, 2 Oostenrijkers, 4 Denen, 2 Vlamingen en wij. We gingen onderweg naar Uluru, de Aboriginol naam voor Ayer's Rock. Onderweg zijn we gestopt bij een camelfarm (Outback Camelfarm) en later bij een Aboriginal Art gallery (Mt. Ebenezer Roadhouse). Hierna zijn we doorgereden naar Uluru National Park. Hier hadden we een supermooi uitzicht op Uluru. Aldaar hebben we ook het Culture Centre bezocht met allemaal informatie en Art van de Aboriginals en Uluru. Ook hebben we een mooie wandeling om (een gedeelte van) Uluru heen gemaakt, waarbij we ook echte rotsschilderingen hebben gezien.
Hierna zijn we terug gegaan naar de campground waar we 's middags de lunch al hadden gedaan. Bij de campground aangekomen gingen we eerst naar een lookout om aldaar de sunset te zien onder het genot van een lekker glaasje prosecco. Nadat de zon onder was zijn we terug naar onze eigen campground gegaan om te eten en hierna lekker te douchen en te gaan slapen.

Wednesday 24 december 2014

Deze dag begon nog vroeger dan gister. We werden namelijk al om 4:00AM gewekt! Wel op een hele leuke wijze, we werden namelijk gewekt met muziek. Het leek net alsof onze gids bij het kampvuur zat te zingen en gitaar te spelen, echt wel apart en origineel wakker worden. Echter hoorden we later dat het gewoon een cd was, haha. Maar nog steeds een leuke wijze om gewekt te worden!
Na te hebben ontbeten hebben we de Sunrise gezien, waarna we doorreden naar het Uluru National Park. Echter gingen we vandaag niet naar Uluru, maar naar Kata Tjuta. Hier hebben we 'The Valley of the Winds walk' gelopen. Erg mooie wandeling met een mooie maar steile beklimming naar een lookout. Super mooi om dit landschap zo te zien, ik begin hiken nu ook steeds meer te waarderen. Na deze walk van ongeveer 1,5-2uur zijn we teruggereden naar het Resort van de campground van gisteren, om daar bij het zwembad te lunchen.
Na de lunch zijn we op weg gegaan naar King's Creek Station. Helaas ging het onderweg regenen. Nier met bakken zoals het wel eens in NL kan doen, maar toch genoeg om aardige plassen te krijgen. Na een stop van ongeveer 20 minuten naar de campground voor aankomende nacht. Dezelfde soort tenten als gisternacht, echter de sanitaire voorzieningen zijn 'iets' minder dan gister. Dat wil zeggen 1 wc (zonder deur, enkel met afdak en aan 3 zijden een wandje) en 1 douche (hetzelfde principe als de wc). Voor warm water voor de douche moet tevens een vuurtje gestookt worden. En om er zeker van te zijn dat je alleen bent op het toilet of bij de douche dien je een wc-rol (voor de wc) of een grote fleshlight (voor de douche) mee te nemen vanaf de campground. Dit zodat je kan zien of douche of toilet al bezet is, ja of de nee :P.
Een hele ervaring en wel iets meer 'back to basic', haha.
Na aankomst op de campground hebben we rond het kampvuur gegeten en kerstliedjes gezongen. Het is tenslotte kerstavond.
Hierna toch maar rond 9:30PM naar bed gegaan aangezien we morgenvroeg weer om 4:00AM op zouden staan. Het kan namelijk zijn dat door de regen van vanmiddag er wegen dicht zijn, waardoor we om zouden moeten rijden naar onze volgende bestemming en daar zeker 8 uur voor nodig zouden hebben.