Arrived in Sydney for the second time...:P - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu Arrived in Sydney for the second time...:P - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu

Arrived in Sydney for the second time...:P

Blijf op de hoogte en volg Eric

26 Februari 2015 | Australië, Sydney

Saturday 27 december 2014

Vandaag om 8:30AM opgestaan. Na het douchen, ontbijt en inpakken van de tassen zijn we uitgecheckt en opgehaald door de airportshuttle. Van Alice Springs zijn we naar Sydney gevlogen met Quantas Airways (Boeing 737-800, 3-3 zitter). Van het vliegveld zijn we, samen met het Vlaamse koppel van de tour, naar het centrum gereisd. Zij hadden namelijk dezelfde vlucht en moesten ook richting het centrum. Vanuit het centrum zijn we verder gereisd naar het hotel, dat gelegen is in de wijk Newtown. Een wijk buiten het centrum.
Nadat we wat spullen hadden uitgepakt en een was hadden gedaan zijn we op pad gegaan, om wat te eten. Uiteindelijk zijn we bij een Italiaan beland: Mad pizza e bar. Hier erg lekker gegeten, Ingebord had lasagne en ik had een pizza besteld. De pizza werd erg leuk geserveerd. Er werd een stellage op tafel gezet alwaar een houten plank op werd gelegd, waar de flinterdunne pizza op lag. Een pizza met o.a. tomaat, spinazie en mozzarella.
Na het eten zijn we teruggegaan naar het hotel aangezien het al weer best laat was en we morgen weer zeer vroeg op moeten.

Sunday 28 december 2014

HAPPY BIRTHDAY!!!
Ingeborg is vandaag jarig en een kwart eeuw geworden :P!
Dit hebben we gevierd door vroeg op te staan, hahah. We moesten namelijk om 7:00AM paraat staan op Elizabeth Street bij het city-pand van Sydney Skydivers. We gingen namelijk Skydiven! Vanuit de city zijn we naar de plek van het skydiven gebracht, zo’n uur rijden vanaf het centrum. Aldaar werden we opgeroepen en in onze pakken gehesen. Nog een korte uitleg en toen de lucht in. Uiteindelijk vastgekoppeld aan de Tandemmaster hebben we de sprong gemaakt vanaf 14.000 ft., ofwel 4260 mtr. hoogte. Echt super gaaf!!! De vrije val was de wolken in vanwege de redelijk dichte bewolking, maar dit gaf wel een onwijze extra kick doordat je niet kon zien waar je precies heen gaat.
Toen de parachute eenmaal open was zaten we al onder de bewolking en hadden we een prachtig uitzicht de wijde omgeving in. Je kon kijken tot aan de skyline van Sydney en tot aan de Blue Mountains. Ik heb zelf de parachute ook nog mogen besturen en zo een aantal spins gemaakt. Een ervaring om nooit te vergeten, deze 2e skydive,
Een ½ uur na de dive zijn we terug naar het centrum gebracht. Toen zijn we naar een travelorganisatie gegaan om een auto te huren en uiteindelijk nog wat tours rond de oostkust en in Melbourne te boeken. Na dit geregel zijn we naar de wijk The Rocks gegaan alwaar we over The Rocks Market hebben gelopen. Tevens hebben we de Nurses Walk gelopen, dit is een straat ter ere van verpleegkundigen en het eerste ziekenhuis van Sydney. Hier hebben we ook nog lekker geluncht bij een lunchroom. Hierna zijn we teruggegaan naar het hotel om op te frissen en om te kleden om vervolgens in de wijk King’s Cross wat te gaan eten en uit te gaan, dachten we. We konden hier alleen totaal geen leuke eettentjes vinden en de enige leuke die we uiteindelijk wel hadden gevonden had de keuken al gesloten. We zijn toen maar naar Harry’s Wheels gelopen (beroemd in Sydney). Dit is een klein take-away restauratie beroemd om z’n Pie’s. Ingeborg heeft hier dan ook een Pie gegeten en ik heb een HotDog. Vanuit hier zijn we met de bus naar George Street (citycentre) gereden en uiteindelijk tot sluitingstijd in een Pub doorgebracht om Ingeborg haar verjaardag eens goed te vieren met een dansje en wat drankjes. Een erg leuke pub met goede live music, afgewisseld met een DJ. Na het uitgaan heb ik nog een klein hapje bij de Mac gegeten en toen met de nachtbus terug naar het hotel gegaan. Een lange, maar geslaagde dag!! :D