Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Eric

03 Maart 2015 | Australië, Frasereiland

Sunday 4 january 2015

En vandaag begon de dag rond 6:00AM. Allebei werden rond die tijd wakker, half gebroken, want in de auto slapen is toch niet zo fijn. Haha. Dit doen we vanavond dus niet weer.
Na te hebben opgefrist zijn we naar het pick-up point gelopen alwaar we om 7:30AM opgehaald werden met de bus, voor de trip naar Fraser Island. Met de bus zijn we naar River Heads gereden, alwaar we moesten overstappen op de ferry naar Fraser Island. Na een kleine 40 minuten varen kwamen we aan op Fraser Island. Daar stapten we in een speciale 4WD-Touringcars, waar we het eiland de hele dag mee op gingen. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld. Hierom was het dus best apart te zien dat het eiland ok een groot rainforest heeft. Erg mooi, maar apart dat dit kan ontstaan uit een bodem van zand. Ook zijn we gestopt bij Lake McKenzie voor een korte duik en hierna dus door het rainforest gelopen. Daarna hebben we geluncht bij een resort op het eiland. Toen we binnen zaten te eten begon het buiten opeens te gieten van de regen, niet normaal gewoon.
Na het eten zijn we met de bus het strand opgereden. Ook een belevenis, zo p het strand zijn. Helemaal als je je bedenkt dat het strand op Fraser Island een ‘main road’ is waar je 80 km/uur mag rijden en dus geen rijbanen zijn. Dat kan namelijk niet aangezien dat bij elke vloed tij weggespoeld zou worden. Net als op een gewone highway rijden de auto’s links van elkaar. Op de main road op het strand is het zo geregeld dat degene die aan de kant van de zee rijdt mag bepalen waar hij rijdt, waardoor zijn tegenligger dus altijd links van hem/haar moet blijven rijden. Ook al is dit zowat in de duinen, haha.
Op het strand zijn we bij een scheepswrak, een mooie rotswand in de duinen en een creek geweest. Hierna was het alweer de tijd om terug te rijden naar de andere kant van het eiland, naar de ferry. Onderweg zijn we nog opgehouden doordat er een auto vast was komen te zitten in het zand, en de bus er niet langs kon. Al met al waren we rond 7:00PM weer terug in Hervey Bay. Vanaf hier zijn we maar gelijk met de auto naar een hostel gereden. We wilden er namelijk voor het donker zijn aangezien in het donker rijden in aussie geen pretje is, haha. Gelukkig zijn we in de schemer aangekomen bij het hostel, welke we hadden doorgereden van een paar Britse meiden uit de bus op Fraser Island. En wat waren we blij met een bed! :D Dus snel de kamer in, die we deelden met 4 Duitsers (jeetje, echt óveral zie je Duitsers!)