Kings Canyon (Watarrka) & Glen Helen - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu Kings Canyon (Watarrka) & Glen Helen - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Eric Berg - WaarBenJij.nu

Kings Canyon (Watarrka) & Glen Helen

Blijf op de hoogte en volg Eric

26 Februari 2015 | Australië, Alice Springs

Thursday 25 december 2014

Helaas weer de wekker om 4:00AM. Toch nog redelijk goed geslapen ondanks dat het matras was doorgezakt. Na het ontbijt en een korte koude douche, ik had geen zin om het vuurtje voor het warme water aan te maken, gingen we op pad. We gingen naar Kings Canyon (Watarrka) voor een walk van 3,5 uur. Het was zeer mooi om door de canyon te lopen en minder vermoeiend dan ons was verteld. Er was verteld dat we minimaal 3 liter water mee moesten nemen aangezien we lang zouden lopen in de warmte en daardoor veel vocht zouden verliezen. Gelukkig was het vroeg deze morgen en nog niet zo warm waardoor het prima te doen was. De walk van gister door Kata Tjuta vond ik pittiger, aangezien die steiler was. De walk van vandaag begon met een steile klim en daarna was het veel minder steil bergopwaarts: prima te doen dus! Op het midden van de walk zijn we gestopt bij een waterhole en later iets later nog voor een sanitaire stop, oftewel een bush-toilet: plassen midden in de natuur, achter kleine rotsjes. En ja je leest het goed, kleine rotsjes… er was niet veel beschutting en privacy, maar uiteindelijk toch nog een redelijk privé-plekje kunnen vinden haha:P. Na de walk zijn we naar een nabijgelegen campground gereden waar we hebben geluncht, en hierna hebben we onze reis vervolgd naar Glen Helen. Onderweg zijn we nog gestopt bij een lookout en om hout te zoeken voor het haardvuur (zoals elke dag :P). Op de campground van Glen Helen waren wij de enige groep die georganiseerde groep verbleven, voor de rest een paar mensen die alleen of met z’n 2-en kampeerden.
Na aankomst op de campground zijn we naar de waterhole gegaan die ernaast was gelegen. Daar lekker gezwommen met een super uitzicht. De waterhole was namelijk gelegen tussen twee grote rotswanden, wat er adembenemend mooi uitzag. Na de swim hebben we heerlijk gegeten, een soort kerstdiner. Sweet potato, pumpkin, pork en erwts. Met als dessert een soort kerststol (zonder vulling) met een ander soort cake en een koude (dikkige) custardsaus. Erg lekker!
Na het eten zijn we naar de pub gegaan die bij de campground hoort, alwaar we met z’n allen nog een biertje hebben gedaan, was erg gezellig.. Hierna maar lekker gaan slapen, gelukkig mogen we deze nacht ietsjes langer slapen.

Friday 26 december 2014

Vandaag onze laatste dag van de tour door de Outback. Weer redelijk geslapen, aangezien dit matras nog meer was doorgezakt dan die van gisternacht. Rond 6:30AM zijn we opgestaan (jeeeej…Uitslapen!! :P). We hadden de mogelijkheid om eerder op te staan en bij een lookout de sunrise te bekijken. Maar we hebben ervoor gekozen om door te slapen en dit niet te doen, zoals meerdere van de groep. En volgens de mensen die wel waren wezen kijken hebben we niks gemikt i.v.m. de bewolking.
Het ontbijt voor vandaag bestond uit pancakes. Jammie!!! Na het ontbijt zijn we op pad gegaan. In de West MacDonnell Ranges hebben we bij Ormiston Gorge de ‘Ghost Gum walk’ gelopen. Een walk van een klein uurtje langs ook nog 2 waterholes. Hier heb ik niet gezwommen aangezien er nog best een windje stond en het in het water dus best fris zou zijn. Hierna hebben we geluncht: een broodje met ei, spek, tomaat en komkommer van de bbq. Na de lunch zijn we doorgereden voor nog 1 walk van ongeveer 1 uur, waarbij we een flinke klim hebben gemaakt naar een lookout. De zon was inmiddels gaan schijnen, dus het was bloody hot. Na de walk zijn we doorgereden naar een waterhole alwaar ik een verfrissende duik heb genomen. Toen nog een groepsfoto genomen en hierna was het helaas al weer tijd om opgehaald te worden. 4 mensen hadden een 5-daagse tour geboekt dus die zouden nog blijven samen met Jowel, de gids.
Nadat we in Alice Springs bij het hostel waren afgezet hebben we nog even boodschappen gedaan en gegeten. Nog even gekletst met de kamergenoten en hun tips gegeven aangezien ze een zelfde soort tour zouden gaan doen. En toen maar lekker gaan slapen, allebei waren we namelijk best moe.